واکسن کووید-۱۹ برای کودکان

۲۶ تیر ۱۴۰۱

واکسن کووید-۱۹ برای کودکان: آنچه باید بدانید.واکسن‌های بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-19) اکنون برای کودکان در دسترس است. در اینجا آنچه والدین و کودکان باید در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن، عوارض جانبی احتمالی و مزایای واکسینه شدن بدانند، آورده شده است.

واکسن‌های بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-19) اکنون برای کودکان در دسترس است. در اینجا آنچه والدین و کودکان باید در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن، عوارض جانبی احتمالی و مزایای واکسینه شدن بدانند، آورده شده است.

اگر کودکان مکرراً بیماری شدید کووید-۱۹ را تجربه نمی کنند، چرا به واکسن کووید-۱۹ نیاز دارند؟

واکسن کووید-۱۹ می تواند از ابتلای کودک شما به کووید-۱۹ و انتشار آن در خانه و مدرسه جلوگیری کند.

اگر فرزند شما به کووید-۱۹ مبتلا شود، واکسن کووید-۱۹ می تواند از بیماری شدید جلوگیری کند.

دریافت واکسن کووید-۱۹ همچنین می‌تواند به نگه داشتن فرزند شما در مدرسه کمک کند و با خیال راحت‌تر در برنامه‌های بازی و شرکت در ورزش و سایر فعالیت‌های گروهی شرکت کند.

۶ مطلب درمورد واکسینه کردن کودکان و نوجوانان در برابر COVID-19

۱. واکسیناسیون کووید-۱۹ برای کودکان بی خطر است.

قبل از توصیه واکسیناسیون کووید-۱۹ برای کودکان، دانشمندان آزمایشات بالینی انجام دادند. سپس، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تشخیص داد که واکسن‌های کووید-۱۹ برای همه افراد بالای ۶ ماه بی‌خطر و مؤثر هستند.

نظارت مداوم ایمنی نشان می دهد که واکسیناسیون کووید-۱۹ همچنان برای کودکان بی خطر است. خطرات شناخته شده COVID-19 و عوارض شدید احتمالی بر خطرات بالقوه واکنش نادر و نامطلوب به واکسیناسیون بیشتر است.
نکاتی برای والدین و مراقبین:

قبل از واکسیناسیون، به ارائه دهنده واکسن در مورد هر گونه آلرژی که ممکن است فرزندتان داشته باشد بگویید – درست مانند کاری که وقتی کودکتان واکسن های معمول خود را دریافت می کند انجام می دهید.

۲. واکسن زدن می تواند به محافظت از کودکان در برابر COVID-19 کمک کند.

واکسیناسیون کودکان می تواند:

در صورت ابتلای کودکان به کووید-۱۹ از بیمار شدن شدید آنها جلوگیری کنید. واکسیناسیون کووید-۱۹ برای محافظت از کودکان در برابر بیماری های شدید، از جمله بستری شدن در بیمارستان، ادامه دارد. هیچ راهی وجود ندارد که از قبل بگوییم کودکان چگونه تحت تأثیر COVID-19 قرار خواهند گرفت. کودکانی که شرایط پزشکی زمینه‌ای دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند. با این حال، کودکان سالم بدون شرایط پزشکی زمینه ای نیز می توانند بیماری شدیدی را تجربه کنند.
به والدین اعتماد به نفس بیشتری بدهید تا کودکان در مراقبت از کودکان و مدرسه و در ورزش، بازی، فعالیت های فوق برنامه و سایر فعالیت های گروهی شرکت کنند.

۳. ممکن است کودکان پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ عوارض جانبی داشته باشند.

عوارض جانبی گزارش شده خفیف، موقتی و مانند مواردی است که پس از واکسن های معمول تجربه می شود. عوارض جانبی بعد از تزریق دوم بیشتر است. برخی از کودکان عوارض جانبی ندارند.

۴. کودکان دوز کمتری از واکسن کرونا نسبت به نوجوانان و بزرگسالان دریافت می کنند.

دوز واکسن کووید-۱۹ بر اساس سن در روز واکسیناسیون است، نه بر اساس اندازه یا وزن کودک. این موضوع در مورد سایر واکسن‌هایی که به طور معمول توصیه می‌شود، مانند واکسن‌های هپاتیت A و هپاتیت B نیز صادق است.

۵. کودکانی که قبلاً کرونا داشته اند باید همچنان واکسینه شوند.

شواهد در حال ظهور نشان می دهد که افراد می توانند پس از آلوده شدن به ویروس عامل COVID-19 با واکسینه شدن از محافظت بیشتری برخوردار شوند. برای کودکانی که مبتلا شده‌اند، دوز بعدی آنها می‌تواند ۳ ماه از شروع علائم یا در صورت نداشتن علائم، از دریافت آزمایش مثبت به تعویق بیفتد.

اگر تست کووید-۱۹ فرزندتان پس از اولین واکسن مثبت شد، باید منتظر بمانند تا دوره انزوا به پایان برسد و سپس واکسن دوم را انجام دهد.

۶. کودکان می توانند با خیال راحت واکسن های دیگر را در همان روزی که واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت می کنند دریافت کنند.

واکسیناسیون روتین یک خدمات مراقبت پیشگیرانه مهم است که نباید به تعویق بیفتد. اگر چندین واکسن در یک ویزیت تزریق شود، طبق توصیه های سنی، هر تزریق در محل تزریق متفاوتی انجام می شود.

https://www.instagram.com/shoghetolou.ir/

۱۰ فاکتور مهم در انتخاب مدرسه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.