آموزش صلح و دوستی به کودکان

آموزش صلح و دوستی به کودکان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

آموزش صلح و دوستی به کودکان

در آموزش صلح و دوستی به کودکان  ، شاید مهم ترین نکته داشتن والدینی صلح طلب است. تا زمانی که پدر و مادری برداشت درستی از صلح و دوستی نداشته باشد، نمی تواند کودکی صلح طلب را تربیت کند.

تاثیر والدین بر تربیت فرزند

تاثیر رفتار والدین بر کودکان بر کسی پوشیده نیست. کودکان بیش از آن که از گفتار والدین بیاموزند از رفتار آنها می آموزند. بنابراین لازم است قبل از شروع هر کاری، والدین به معنای صلح و دوستی واقف باشند و سپس برای آموزش آن به کودکان اقدام کنند. این یادگیری می تواند متاثر از فرهنگ رایج جامعه، آموزش های آکادمیک و یا حتی به اجبار قوانین باشد. بنابراین لازم است در تصویب قوانین نیز دقت شود تا ضامن آموزش مفاهیم و ارزش های والا مانند صلح و دوستی باشد.

آموزش صلح و دوستی به کودکان

صلح یعنی …

صلح یعنی همزیستی مسالمت آمیز و دوستی نیز به معنای همنشینی همراه با مهر و محبت است.

دین اسلام همه انسان ها را موظف کرده است که در جامعه، خانواده، محیط کار و … ، صلح و دوستی را در رفتار خود داشته باشیم. اما این مهم نیز مانند دیگر رفتار ها و ارزش ها، نیازمند آموزش و یادگیری است. بهترین زمان برای آموزش این مفاهیم، دوران کودکی و دبستان است.

به طور کلی می توان گفت زندگی ای که براساس صلح و دوستی ساخته می شود، در مرحله اول باعث می شود فرد از تنهایی خارج شود و در وهله بعدی باعث ایجاد نشاط و شادابی نه تنها در فرد، بلکه در جامعه نیز شود.

این فرهنگ باید از دوران کودکی در افراد پایه ریزی شود و با تمرین و ایجاد فرصت برای کودکان، محیطی را فراهم کنیم تا به تمرین مهرورزی، احترام و امنیت، تفاهم، صلح و دوستی بپردازند.

به خاطر داشته باشیم همان طور که بداخلاقی ها و جنگ ها از ذهن انسان نشات می گیرند، دوستی و صلح نیز سرچشمه گرفته از ذهن بشر است. پس می توان با ترویج این فرهنگ، ذهن ها را آماده و تربیت کرد.

آموزش صلح و دوستی به کودکان

آموزش صلح و دوستی

از جمله کارهایی که برای آموزش صلح و دوستی به کودکان می توان انجام داد، بازی های گروهی، تماشای فیلم های مرتبط، شرکت دادن کودک در مراسم های اجتماعی، نقاشی کشیدن در رابطه با صلح، و کارهایی از این قبیل می باشد.

شوق طلوع با هدف تربیت فرزندان خود، هم تراز با دغدغه علمی، به تربیت فرهنگی دانش آموزان نیز می پردازد.

در کلاس قرآن این جلسه، دانش آموزان به مفاهیمی همچون صلح و دوستی پرداختند و پس از همصحبتی و نمایش، نقاشی های زیبایی را رسم کردند.

در ادامه نقاشی عالی یکی از دانش آموزان شوق طلوع درباره صلح و دوستی را مشاهده می کنید.

 

 

پیش دبستان و دبستان پسرانه غیردولتی شوق طلوع

اینستاگرام مدرسه شوق طلوع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.