نحوه انتخاب لباس فرم دانش آموزان

نحوه انتخاب لباس فرم دانش آموزان
۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نحوه انتخاب لباس فرم دانش آموزان

نحوه انتخاب لباس فرم دانش آموزان از دغدغه هایی است که هر ساله اولیا زیادی درباره نحوه عملکرد آن سوال دارند.

نوع لباس و کیفیت آن در هر جامعه ای به شرایط مختلفی بستگی دارد. از جمله شرایطی که در این انتخاب موثرند، شرایط اجتماعی، اقلیمی، فرهنگی و اقتصادی قشر مصرف کننده آن می باشد.

اما انتخاب رنگ و کیفیت لباس فرم دانش آموزان هر مدرسه ای به عهده چه نهادی است؟

نحوه انتخاب لباس فرم دانش آموزان

آیین نامه اجرایی آموزش پرورش درباره لباس فرم دانش آموزان

با توجه به بخشنامه های ارسالی آموزش و پرورش، تصمیم‌گیری در مورد لباس و پوشش دانش‌آموزان در چارچوب مواد ۶۴ تا ۶۷ آیین نامه اجرایی مدارس برعهده شورای مدرسه است؛

در آیین نامه اجرایی مدارس، ماده ۶۴ تا ۶۶ درباره پوشش و لباس دانش آموزان به طور کلی و در ماده ۶۷ به پوشش دانش آموزان دختر پرداخته شده است. در ادامه به سه ماده ۶۴ تا ۶۶ می پردازیم:

ماده ۶۴: لباس دانش آموزان باید از نظر دوخت و رنگ، ساده و دارای ظاهری آراسته و متناسب با محیط آموزشی و تربیتی مدرسه باشد.

ماده ۶۵: دانش آموزان باید علاوه بر استفاده از پوشش مناسب در مدرسه، در رفت و آمد به مدرسه نیز از لباس و پوشش مناسب و فاقد هرگونه تصویر و نوشته استفاده کنند.

ماده ۶۶: لباس دانش آموزان علاوه بر پوشش، نشان دهنده وقار و عفاف آنهاست. شکل و دوخت لباس آنان باید با شئون اسلامی متناسب باشد.

نحوه انتخاب لباس فرم دانش آموزان

بنابراین انتخاب مدل، رنگ و قیمت لباس فرم دانش آموزان جزو وظایف شورای مدرسه است. همچنین انتخاب لباس فرم کاملا اختیاری است و دانش آموزان می توانند برای سال تحصیلی جدید لباس تهیه نمایند و یا از لباس های فرم سال های گذشته استفاده کنند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.